15 December 2014

Christmas is round the corner - Swieta tuz tuz :)




Witajcie,
To nasze Pierwsze swieta w Anglii,  w nowym domu.
Troszke inaczej niz co roku, tysiac mil od rodziny, ale nadal w gronie najblizszych, dzieci i meza. Jest nas przeciez szescioro.
Dekoracje swiateczne dodaja swiatecznego klimatu, choinka juz cieszy.

Bedziemy sluchac koled, smazyc karpia, robic pierogi, pierniki, kapuste z grzybami, piec sernik, makowiec, dzielic sie oplatkiem i skladac zyczenia.
Wieczorem spotkamy sie z Rodzina na skypie, bedzie inaczej, ale nadal swiatecznie, nastrojowo, radosnie...

This is our First Xmas in England, in the new house.
It's going to be a bit different to previous years, a thousand miles away from our family, but still among our closest family members, my children and husband. It's six of us after all.
Christmas decorations add some festive spark, our xmas tree warms our hearts.

We are going to listen to carols, fry carp, make dumplings, gingerbreads, sauercraut with mushrooms, bake a cheesecake, poppyseed's cake, share wafers and give xmas wishes.
In the evening we will meet our Family on skype, it will be different, but still festive, magic and merrily...  :)

Cicha Noc Silent Night - klik















Wszystkim czytajacym zycze Spokojnych i Magicznych Swiat Bozego Narodzenia
To all my readers, I wish  you a Merry Xmas  :)
Agnieszka. 




04 October 2014

Jesien w kuchni i ogrodzie vintage ironstone autumn in the kitchen and garden

Witajcie,
Jesien juz w pelni, bardzo lubie ta pore roku, szczegolnie gdy swieci slonce i jest to zlota jesien.
W ogrodzie pieknie, ale tez w domu pojawily sie piekne dodatki :)

To niezwykle, ze mozna przyciagnac do siebie to o czym sie marzy i mysli.
Tak tez wlasnie bylo dzis. Bylismy na deptaku w naszym pieknym miescie, kiedy to zobaczylam piekne talerze i filizanki, których poszukiwalam i chcialam aby dolaczyly do moich "skarbów".
Dla mnie sa piekne.
Zobaczcie sami.








Jest to zestaw dla 6 osób, czyli idealny dla naszej rodziny. 
Mysle, pieknie bedzie sie prezentowal na stole podczas Wigilii Bozego Narodzenia. 
A póki co, cieszmy sie jesienia. 
Przesylam kilka zdjec z ogrodu :)














W kuchni troszke szarosci i kilka nowych dodatków :)






Zycze wszystkim podczytywaczom radosnej jesieni :) 
pozdrawiam :)
A.










30 September 2014

Liverpool retro i na kolorowo (retro and in colour)



Witajcie, 

Liverpool skradlo moje serce. Duze, glosne, pelne zycia miasto, ale przy tym czyste, pelne uroku, znakomite dla shoppingu i dla lubiacych fotografie. 
To w Liverpoolu i Manchester, w XIX w. rozpoczela sie rewolucja przemyslowa, ktorej efektem bylo m.in. powstanie pierwszej komercyjnej linii kolejowej i produkcja odziezy.
To równiez miasto zespolu The Beatles, ktorego choc jedna z piosenek kazdy z nas moze bez problemu zanucic ;)

Dodam jeszcze, ze nazwa miasta pochodzi od dwóch slów: liver and pool. Liver to równiez watróbka, ale w tym przypadku nie ma nic wspólnego. Dawno temu, byla to równiez nazwa pewnego rodzaju ptaków, przypominajacych dzisiejsze kormorany. Pool to wiadomo, basen, rowniez siedziba, twierdza...
Tak wiec razem Liver+pool ( miasto ptaków liver)  ;)
Wedlug legendy, jeden z ptaków (r.zenski) strzeze morza i ludzi, którzy na nie wyplywaja, a drugi (r.meski) miasta, by tetnilo zyciem. ;)

Koniec pisania, czas na fotki. Ze wzgledu na pore roku.. jesien, zdjecia beda rowniez w wersji retro :) ot, dla urozmaicenia.

pozdrawiam i zycze milych wrazen :)
A.





















































:) :) :)